Hej September!

0kommentarer

Gårdagen bestod av min första körlektion och träning. Med tanke på att det var första gången jag körde bil gick körlektionen överraskande bra. Hade förväntat mig något mycket värre, fick redan köra i rusningstrafik, testa starta i backar och parkera in i en ruta genom att backa.  Bilen stannade en den gånger men det kunde ha varit mycket värre. 
 
När jag kom hem åt jag världens godaste morotssoppa med keso. Gott som bara den. Sen var det pilates som gällde.
 
Började för cirka en månad sedan följa en träningskalender på www.blogilates.com. Har ända tills igår följt en kalender för nybörjare där tränaren Cassey  går igenom grunderna av pilates. Man lär sig till exempel att andas rätt och hur man ska göra rörelserna för bästa resultat. Igår stod en av de bästa motionspassen jag gjort på länge på schemat. Nämnligen "Burpee Kettlebell Pyramid Burnout". Det gick ut på att upprepa två olika rörelser massvis med gånger. Jag var så svettig att jag skulle ha kunnat delta i vilken "Mr. Wet t-shirt" - tävling som helst. Minns inte när jag senast skulle ha pressat mig själv så hårt,när man överkom en viss smärttröskel kändes det som om man kunde ha fortsatt i evigheter. Känslan efter en hård träning är verkligen underbar, går nästan inte att beskriva det. Jag fortsatte med lite boxning för att varva ner och ge utlopp för de sista krafterna jag hade kvar. Idag värker hela kroppen, men det är verkligen värt det. 
Rekommenderar verkligen Casseys  kalendrar, ni kan hitta dem genom att leta på blogilates på youtube eller via www.blogilates.com. 
 
Nu ska jag studera lite Edith Södergran, ha en underbar dag och en underbarare höst alla härliga människor, det tänker jag ha. 
 
 
Nyduchad och fräsch igår kväll :) 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej