Uppbådet 2013

0kommentarer

Hade mitt uppbåd idag, och måste säga att det var det tragikomiska jag någonsin har varit med om. Man visste inte om man skulle skratta eller gråta. 
Det första jag reagerade på var den urusla propagandan. Genast när man kom in i salen möttes man av pompös propagandamusik och i de tre nästa timmarna tvingades man sitta och stirra på propagandafilmer. Filmerna fick det att se ut som att det första man gör till militären är att hoppa fallskärm och lära sig att flyga flygplan. 

Sen när man väl fick prata med läkaren och "nämnden" hade dom ungefär 10 sekunder tid på sig att lyssna och de hade i princip bestämt allt i förväg.  Man fick just och just säga sin åsikt. Och de lyssnade verkligen inte på vad man ville. Dessutom är det väldigt onödigt att ordna uppbåd för svenskatalande ifall varken läkare eller militärgubbar ens försöker diskutera på svenska. 

Allt jag kan säga är att kommer på en million bättre sätt att spendera min dag. Det var bara patetiskt och väldigt tragiskt med en gnutta komik. Enligt mina beräkningar kan jag börja studera det jag vill ungefär 2021, tack idioter, tack. 


Ps. Kom ihåg att tipsa om tränings musik i föregående inlägg 

2013, army, uppbåd,

Kommentera

Publiceras ej