Eurovision 2013 - Semifinal 1

0kommentarer

En sak  som kanske inte alla vet om mig, men inte heller är en så väldigt stor överraskning är att jag är ett stort Eurovision fan. Har tittat på varenda semifinal och final sen 2004, ifall jag inte minns helt fel. Minns när jag var mindre och vi var på en hadbollsturnering så tog pappa med en TV bara för att jag skulle kunna se på ESC, seriösa saker det här med schlager. 
Idag är det då dags för semifinal 1 i Malmö och jag tänkte bjuda på de låtar jag tror går vidare, samt vad jag tycker om dem, semifinal 2 har kanske lite bättre klass enligt mig men det finns några pärlor i semifinal 1 också.
10 länder går vidare till final, jag tippar dessa genom mitt eget tycke, uppskattade tycke i Europa och (suck) vilka som har grannländer med i samma semifinal.  Ger poäng med fem som max!
 
Slovenien: Personligen tycker jag att denna popdänga är kanska meidoker men tror nog att den tar sig till finalen. Blir knappast någon topplacering för Slovenien i år. Hoppas hon kan sjunga live bara. 3/5
 
 
 
 
 


 Danmark: Det är någonting jag bara älskar med denna låt, hennes utstrålning, röst och framträdande, Dock blev jag irriterad på att hon såg översminkad och uppfixad ut på övningarna, den looken hon hade i Danmark var mycket bättre, Tror det finns en stor chans att det blir Köpenhamn 2014? 5-/5 (minus för nya looken) 
 
 
 



Ukraina: 
De har som vanligt en stark låt med en stark sångerska, tror de klarar sig  bra men vinner knappast. Finns inget extra i låten men ifall hon sjunger lika bra som i videon live klarar den sig nog riktigt bra. Skulle egentligen inte ändå förvåna mig ifall den vann. 4/5
 
 
 


  Ryssland: Jag får äckelrefelxer för att det är så tillgjort, tyvärr tror jag definitivt att de kommer till finalen.Låten är väl rätt OK, men det är så äckligt att jag dör. Hatar videon! Det värsta tycker jag är att Rysslands motsvarande YLE/SVT valde ut låten, saknar gummorna från förra året. Detta är så politiskt att jag svimmar, som om Ryssland vill visa att de också kan acceptera olika människor, pyhpah.   2/5
 
 


Belgien: Jag gillar inte detta, men resten av världen verkar göra det.Den har börjat växa hos mig också dock.  3/5
 
 
 
 

Irland: Den är kanske lite tråkig, men tror att det går riktigt bra, och det är alltid kul med poppiga låtar. 4/5
 
 

Serbien & Montenegro, nej jag vet att det är två olika länder, men eftersom alla grannländerna deltar i samma deltävling så kommer de antagligen gå vidare. 2/5
 
 
 

Estland: Hoppas de går vidare, de brukar ge ossbra poäng. Ifall man ska jämföra med tidigare år har hon ingen chans emot förra årets "Kuula" men rätt OK är det väl!  3/5
 
 

Nederländerna: Söt liten låt, annorlunda, hon har speciell röst. Igen vinnare men det kan gå vägen.3/5
 
 

Detta är då min tippning, tror det kan vara flera av de baltiska länderna och forna jugoslavien som går vidare, grannar ni vet. 
 
 
eurovision,

Kommentera

Publiceras ej