Lag emot mobbning!

5kommentarer

Lady Gaga har påbörjat en kampanj mot skolmobbning!

Lady Gaga har de senaste dagarna bara haft sura och ledsna "tweets" på twitter. Orsaken är att 14-årige Jamey Rodemeyerin begick självmord efter att ha blivit mobbad för sin homosexualitet.
I maj lade Jamey ut en video på youtube där han uppmuntrar andra ungdomar att "komma ut ur skåpet". Det hörde till "It gets better" kampanjen, men tydligen har allting ändras nu, Jamey begick trots allt självmord på söndagen.
Gaga har "tweetat" om att hon ska träffa Barack Obama och få igenom en lag som gör skolmobbning olagligt. Enlig Gaga är mobbning ett hat-brott och man borde bli straffad för det. Hon säger också att hon aldrig kommer sluta kämpa för detta, vi får hoppas att det går lika bra som med "Don't ask, don't tell" kampanjen där Gaga deltog aktivt.
Popstjärnans meddelande hörs säkert genom hennes 12-miljoner följare på twitter.  Gaga har en stor makt när det gäller att påverka sina fans och det finns redan nu massvis med disskusion på internet, bland annat på youtube pågår det en livlig diskussion mellan homofober och "Little Monsters".
Jag hoppas verkligen Gaga och hennes USA-monster vinner denna kamp. Mobbning är verkligen fel enligt mig, och att det ska gå så långt att en 14-åring begår självmord är ännu mer frukstansvärt.
Av vilken åsikt är du? Jag vill gärna veta!




Jag tänker följa MakeALawForJamey på twitter, kommer du göra det? Eller bara strunta i saken?

5 kommentarer

Cami

23 Sep 2011 13:39

tack och lov finns de julkkisar som också gör någå mer än att bara badar i sina pengar! Ja tycker hon e sjukt bra :)

Anonym

23 Sep 2011 17:28

läs inlägget så ser du vad som händeri dag. .

Sara

23 Sep 2011 18:46

Sv: Jag ska nog bara vara hemma. Vad ska du göra?

Björn Hultman

24 Sep 2011 09:33

Det är viktigt att vi alla i samhället tar ansvar för detta, säga ifrån, ingripa eller gå till vuxen är därför viktigt. Gör man inte det, är man faktiskt delaktig i mobbningen. Att säga hej till en ensam person betyder också mycket, så enkla saker gör skillnad. Jag föreläser om ämnet i skolan och tar därför mitt eget ansvar.

Kommentera

Publiceras ej