Att övervinna en rädsla

0kommentarer

Onsdagen var en bra dag! Jag övervann min enda fobi, att hoppa häck! 
När jag var i femte klass vrickade jag vristen på en gymnastik lektion och min lärare tvingade mig att fortsätta.
Sen den dagen har jag inte vågat tänka på att hoppa häck. Får panik och börjar skaka varje gång jag ska göra det.

Men på onsdag, då skulle jag träna på min kordination och min "hoppförmåga" så min uppgift var att hoppa över några häckar och sen efter den sista göra ett stort "målvakts-X".
Jag stod framför den första häcken och skakade men genom att min tränare uppmuntrade mig tillräckligt och plötsligt, utan att jag sälv märkte det, hade jag hoppat över alla häckar.
Känslan som kom efter det var obeskrivlig, det var på något underlig sätt så otroligt skönt, min enda riktiga fobi var försvunnen. Det kändes som om allt var bra i hela världen och efter det hoppade jag som på rosa moln!

Nu gillar jag nästan att hoppa häck, tänk vad ett dåligt minne kan påverka en!

Kommentera

Publiceras ej