Infernal Musical

2kommentarer

På torsdag kväll var jag och kollade på musikalen 1827-Infernal Musical, det var Åbo Unga Teater som som hade pjäsen. Samma teater som jag spelat på i några år. Måste verkligen säga att den var fenomenal! De flesta som var med var dock runt 20, alla sjöng verkligen bra och showen var hiskligt snygg! Tänkte bjuda på lite bilder som finns på nätet!


Musikalen handlar alltså om Åbo brand. En lite intressant teori om att det var biskopen och hans fru som kallade satan till jorden och därför började Åbo brinna. Haha, så gick det förståss inte till i verkligheten men det var dock en riktigt bra story! Ska absolut gå och titta på den en gång till! Det är en hevimusikal och ävan fast jag inte är ett så stor hevi-fan så gillade jag verkligen denna! Det var fullt med coola eldkonster och effekter. Kläderna var dessutom skit tuffa! En del som jag gillade extra mycket var när biskopsfrun flög upp till taket medan hon sjöng låten I wish I had an Angel av Nightwish!

Bjuder dessutom på lite videon :)

2 kommentarer

felliciiaa.blogg.se - Felicia Johansson

29 Jan 2011 14:24

Åh jaha, lycka till på matchen då! :)

BEAUTY SECRETS Tävling pågår!

29 Jan 2011 14:36

Låter superkul! Roligt att du hållit på med teater, det har jag också gjort! och jag är från Finland med:)



Ha en superskön lördag!<3

Kommentera

Publiceras ej