Äntligen över :)

2kommentarer

Vi har haft ett bokprojekt i engelskan där vi skulle läsa framåt i en bok till varje lektion. På lektionerna skulle vi fylla i uppgiftspapper med jobbiga frågor om boken och efter det läsa igen. Det är skönt att det är över nu :) Idag hade vi den sista delen av projektet där vi diskutera om böckerna i grupp!

Jag läste boken Before I die av Jenny Downham

Boken handlar om en Tessa en flicka i 16-års åldern som har cancer! Hon har haft cancer sen hon var 11-12 och vet att hon inte har länge kvar att leva. Så för att få det mesta ut ur livet så gör hon en lista på saker hon vill göra före hon dör!
Riktigt intressant läsning! Boken var bra skriven och den hade en bra story! Ibland blev den lite tråkig och man örstod inte riktigt händelserna. Men rekommenderar ändå :) Tror att boken lämpar sig bättre till flickor för jag tyckte åtminstone att den var lite för flickig för mej :)




Titel: Before I die

Svensk titel: Innan jag dör

Författare: Jenny Downham

Utgiven: 2007

Utspelar sig: Storbrittanien, nutid

Lämpar sig för: Tonåringar och unga vuxna, mest flickor

Rekommenderar: Ja

Pris(ungefär, billigaste jag hittar): Pocket, 39 kr ! Inbunden, 169 kr





2 kommentarer

ellika

07 Sep 2010 21:34

JUST COOL BLOGG!!! oj... caps lock va på.. heheh skiitcool

Lexie

13 Apr 2011 18:58

Uuu... jag ha å läst den boken, fast på svenska(tror ja... ja mons int riktit) :D Riktit bra!

Kommentera

Publiceras ej