Amerikaner är INTE dumma

8kommentarer

Det där påståndet håller jag inte med om!
Här om dagen hörde jag på nyheterna att senaten i USA har godkänt pizza och franska potatisar som GRÖNSAKER!

Det hade diskuterats att skolbarnen borde äta mera grönsaker som lunch. Så senaten bestämde då att pizzasåsen innehåller så mycket tomat att hela pizzan kan klassas som grönsak och franska potatisarna innehåller ju enligt dem inget annat än potatis. Om man bortser från det faktum att dom är friterade i olja och att potatisen inte ens är en grönsak är detta ett väldigt bra argument.

Jag tycker att detta är ganska sjukt. Det finns massor med människor, t.ex. Michelle Obama, som har kämpat för att barnen ska få hälsosammare skollunch och så går senaten och förstör allt genom att godkänna pizza som grönsak.


En annan historia om dumma amerikaner är den som min pappa berätta om hans amerikanska buisness gäst:
De hade serverats kokta ägg på hotellet. Det första han frågade var: Från vilket djur kommer ägg med skal på? Han hade alltså ingen aning om att ägg med skal på är exakt samma ägg som inte har skal.

Dum, dummare, amerikan. (såklart finns det ju smarta invånare i USA också, det är bara det att senaten inte ger ett jättebra inttryck precis)







8 kommentarer

C A J S A

27 Nov 2011 02:28

SVAR: självklart! :) och svar på frågan, så tycker jag det är helt sjukt. det är långt ifrån nyttigt, och från grönsaker. tomat iförsig är en grönsak, men på en pizza så är det grönsak på pizza och inte pizzan som blir en grönsak. Haha, herregud vad sjukt. Borde verkligen inte vara tillåtet, inte nyttigt nånstans, skol mat tycker jag att det borde vara krav på att den ska va hälsosam. Även i Usa, nästan viktigare där om man kollar på hur alla amerikaner ser ut och vad dom äter!!

Cassandra

27 Nov 2011 10:49

Hahahaha en grönsak? Sjukt..

emmaws (a)

27 Nov 2011 11:36

svar; jadu asso ja..jag vet inte direkt vad jag ska säga..

Emma Sandberg

28 Nov 2011 01:04

sv: emh, använder inte denna blogg har bytt till priska.blogg.se så xiexie.blogg.se finns inte mer än att köpa.



Krami

Emma Sandberg

28 Nov 2011 01:04

sv: emh, använder inte denna blogg har bytt till priska.blogg.se så xiexie.blogg.se finns inte mer än att köpa.



Krami

erica

28 Nov 2011 09:53

sv' haha! ja deras matvanor är väl kanske inte alltid dom bästa. dom äter så sjukt mycket och fett så det är väl inte konstigt att många i landet där har fetma :) men anyway. jag hade nog gillat att man fått det som grönsak i skolan, fast iofs. kanske dom är vana med att äta det hela tiden :) hmm...

Anonym

28 Nov 2011 11:19

men så sjukt!!

sally

29 Nov 2011 16:42

Hmm, dumma människor finns överallt i världen. Vissa är bara mäktigare än andra. :P

Kommentera

Publiceras ej