Mother Freaking Monster

4kommentarer

Hej, minns ni mig? Länge sen sist, har inte egentligen så mycket att skylla på annat än att inspirationen inte fanns. Den var noll. 
Nu däremot så har inspirationen sakta men säkert återvänt lite, en ny kamera och en inte så stressad Jontte borde göra susen. Dessutom såg jag min största kreativa inspiration på tisdag, nämligen Lady Gaga/Mother Monster/Stefani Germanotta/The Queen/Goddess of Love, ja kärt barn har många namn. Hade nästan glömt varför jag alltid betalar massor för att få komma in tidigare på hennes konserter för att få bra platser. Men nog påminde hon mig allt. Än en gång fick jag en upplevelse som inte kan beskrivas med ord, jag fick än en gång uppleva ett löjligt starkt band mellan en artist och hennes fans, jag fick uppleva en gemenskap mellan fans som inte finns att hitta på andra ställen, en gemenskap där unga människor inte dömer, diskriminerar eller hatar. Det är helt enkelt sagt helt underbart att uppleva det, och allt är tack vare Gaga, som får oss att jobba för en bättre framtid, hur löjligt det än låter. Hon får många, inklusive mig att tro på oss själva, vår kreativitet och vår galenskap. 
Jag har varit på massor med väldigt bra konserter, t.ex. Hurts, Elton John och P!NK, men det finns inget som kommer nära känslan jag får av en Gaga konsert. Jag och många andra gick ut ur Globen med gapande munnar helt förstummade och mållösa. Hon står hennes fans så nära, har hjälpt tusentals, om inte miljontals ungdomar att våga vara sig själv och inte bry sig om vad samhället och jämlikar säger att vi ska göra. Kan berätta att jag inte gråter lätt, men måste erkänna att hon faktiskt fick mig att gråta genom sina tal, riktigt rörande. Jag var minsann inte ensam om att gråta, vart jag än tittade runt mig fällde människor tårar, såväl barn som vuxna, såväl gubbar som små flickor.
Ska sluta här så småningom eftersom jag som sagt inte kan hitta de rätta orden för att beskriva hur bra jag tycker konserten var, men tänkte bjuda på några bilder från konserten som vi tog. Batteriet dog i min telefon så en av bilderna är Susannas ( www.gonebeforethemorninglight.blogspot.com )
 
Tänkte avsluta med ett litet citat av Gaga från konserten: "the more they try to make me normal, the more I wanna fuck things up" 
 
 
 
 
 
 
 
 
lady gaga,

4 kommentarer

Alice

07 Oct 2014 09:46

Åhh nej nu blir jag avis, hon är bääääst!

Svar: Hon är bara sååå bra. Har du sett henne live? :)
Jontte

meyav

07 Oct 2014 09:53

Åhh hennes konsert var helt klart bäst! Hon är så grym!!

Svar: Ja hon var helt enkelt helt sjuuuukt bra! Sett henne förr?
Jontte

Alice

07 Oct 2014 16:08

Sv: nope de har jag inte.. D:

Svar: det borde du verkligen göra ju
Jontte

meyav

07 Oct 2014 17:07

Ja jag var på hennes born this way ball för 2 år sen. Själv då? :)

Svar: har varit på monster ball, born this way ball och nu ARTPOP ball :)
Jontte

Kommentera

Publiceras ej