Ostig laxpasta

9kommentarer

Ni kanske inte visste att jag är sjukt intresserad av matlagning? Älskar verkligen att hålla på i köket. Så tänkte bjuda på ett litet recept jag använder då och då. Det är skit enkelt, vardagligt men sjukt gott. Ingen lyxig mat men jag gör detta rätt så ofta bara för att det är så mumsigt. Är ett eget recpet men finns säkert andra som brukar göra samma. :)

Du behöver(till två personer)
- 600 gram färdigtmarinerade laxstrimlor.¨
- Pasta, använder själv spagetti eller tagliatelle.
- En påse färdigtriven ost.

1. Koka pastan
2. Häll ut vattnet ur kastrullen och tillsätt osten(enligt egen smak, gillar du ost blanda i hela påsen) medan pastan ännu är varm så att osten smälter. Rör runt.
3. Stek fisken och blanda med ostpastablandningen.

Servera gärna med pesto, ananas, sallat och grynost. :)

Svårare än så är det inte, pastan kan klumpas när man blandar in osten men det blir bra när fisken tillsätts.
Sjukt enkelt att laga men verkligen gott, tycker ni alla ska testa det! :)

9 kommentarer

Mikaela - foto & stil

06 Jan 2011 17:28

Sv: Det där låter ju tipptopp! Man kanske får testa någon gång!

Vannichis - Blogg om min vardag!

06 Jan 2011 18:17

SV; Idag har jag varit i centrum med en kompis sen lite senare ska jag plugga,sj ?

JOSEFIN GARD - TRUE ME

06 Jan 2011 20:29

Dagens blogg pågår på min blogg och va med vet jag. Jag kommer dra vinnarn inom kort så va med nu. Det är bara att kommentera i Dagens blogg inlägg!!

JOSEFIN GARD - TRUE ME

06 Jan 2011 20:35

KUL att du är med :)

allt bra ??

Evelina

06 Jan 2011 22:40

Okej, jo det blir väl ungefär samma här :)

karin

06 Jan 2011 23:48

sv: okej, nice, nej de gör jag inte ;)

Vannichis - Blogg om min vardag!

07 Jan 2011 00:32

SV; Tack tack :)

FowZie ♥ ~ felicia aulén

07 Jan 2011 03:32

ska vi slå ögona i kors och sova?! :)

låter som en bra idé GODNATT! (a'

GUEVACCI

07 Jan 2011 07:15

det tror ja me :)

Kommentera

Publiceras ej