Finsk humor

4kommentarer

Ibland undrar jag över vad finnar egentligen tänker. Humorn suger ju brutalt. Det är riktigt pinsamt ibland att säga att man kommer från Finland. Denna reklamfilm är otroligt dålig. Hatade den före idag.
Kristina var här och på något sätt kom vi fram till den på youtube(den har blivit bannlyst från TV).
Först var min ända reaktion LOL! Men plötsligt tyckte jag den var skit kul och jag gapskrattade högt. Men jag tror att det var mest för att hans svenska var så otroligt dålig. Finskan var inte bättre, så förstår inte, han är från Sverige men kan inte svenska? Och han kan inte heller finska eftersom han pratar svenska, men eftersom han inte kan svenska går det ju inte ihop?
Ska sluta flumma nu och visa er den. Nu tycker jag återigen att det är den sämsta reklamen jag sett! Otroligt dålig!



UPPDATE: Fick en kommentar om att jag kanske drar alla över en kam. Du har ju faktiskt en ganska stor point. Men min point var att den stereotypa finnen älskar denna reklam. Precis alla mina kompisar som är finskatalande älskar den. Många av mina finlandsvenska kompis älskar den också. De som är helt svenska i familjen och inte är så att säga tvåspråkiga hatar denna. Nu drar jag alla över en kam igen. Men så är det i mina kompis kretsar, och när man kollar på youtube verkar det också stämma. De som är helt finska älskar den, de som är mittemellan gillar den mycket och de som är helt svenskatalande hatar den.  Känner inte en finne som inte gillar denna reklam och som inte brister ut i skratt när man nämner den. Som sagt, finns säkert många finnar som tycker att den är idiotisk men jag tror de flesta älskar den. :)

4 kommentarer

Sonja

24 Jan 2011 20:55

Okej... Reklamen var asdålig xD

LORISSA LOVEBOMB

24 Jan 2011 22:22

att säga så om finnar är väl att dra alla över en kam.

LORISSA LOVEBOMB

24 Jan 2011 23:32

Ja, haha, jag förstår. Jag tycker själv att reklamen var kass också :P



Men man måste ju som vara extra försiktig i bloggar saker kan gå rätt fel :)

ea---vbml

26 Jan 2011 15:43

älskarälskarälskar dedäär!!! ja repee allti helt sjuuukt ti dem :DDDD

Kommentera

Publiceras ej